wtorek, 17 lipca 2012

Od kuchni. Masterchef, Polska gastronomia.

Lato obfituje w kuchenne rewolucje.

Wyjątkowo, nie mam na myśli tej akurat produkcji TVN, chociaż Magda Gessler odgrywa i tak niemałą rolę. Jakżeby inaczej, w końcu to nietuzinkowa postać o posągowej figurze i gabarytach.



Po pierwsze - Masterchef. Nareszcie u nas. Miałam ogromną przyjemność kibicować Komuś, kto odważył się i dotarł całkiem daleko, przebrnąwszy przez castingi wstępne, własciwe i kilka eliminacji. Nie mogę się doczekać wrześniowych odcinków, głównie przez to, że nierozważnie podpisałam umowę o poufności. Heh. We live and learn.

Nie znaczy to, że nic nie napiszę... :>

Oprócz najbardziej medialnych jurorów głównych, których nie dane było mi zobaczyć, przy programie pracują też inne znane nazwiska: Gosia Molska [przeurocza!], Rafał Targosz i MirekDrewniak [który pełni funkcję konsultanta do spraw kulinarnych]. Jurorowali w precastingach, podczas których wybrano setkę uczestników z całej Polski na właściwy, filmowany od a do z casting w Krakowie. Ponoć pytania jakie zadawali były okrutne. Jak przyrządziłbyś bażanta? Od czego zaczniesz gotowanie risotto? Niemniej, jakoś dało się wybrnąć. Niemiłym zaskoczeniem na wszystkich castingach były "obsuwy" czasowe. Z planowanych "piętnastu minut" robiło się pół godziny, potem kolejne tyle czekania w kolejce do stołu jurorskiego... Na szczęście ekipa starała się jak najbardziej ułatwić uczestnikom pracę, choć lekki niesmak pozostał.
Atmosfera na planie jest świetna, ale te irytujące pauzy w rozmowach jurorów z uczestnikami to jeden z celowych zabiegów stosowanych w tym formacie. A jednak. Miałam nadzieję, że uda się tego uniknąć, ale niestety, pozostaje wierzyć, że ktoś zmontuje to na tyle zręcznie, żeby zmaksymalizować ilość wypowiedzi jurorów. Co najważniejsze poziom uczestników, choć nie tak wysoki jak we francuskiej edycji, nie jest też żenujący. Zobaczyłam i usłyszałam o wielu ciekawych pomysłach i "codziennych" rozwiązaniach, które sprawiają, że myślenie o Polakach w kuchni nabiera dla mnie coraz bardziej pozytywnego zabarwienia. Oby tak dalej i bardziej, i więcej!

Po drugie - "Polska od kuchni" nowy cykl portalu Gazeta.pl.Wspaniały. Przerażający. Prawdziwy, jak miałam okazję się przekonać. Link pod nazwą, nie napiszę nic więcej, to trzeba przeczytać samemu.

Po trzecie -  moje małe doświadczenie w pracy w kuchni i okolicach. Nie wytrzymałam długo, nie ma się czym chwalić, ale nauczyłam się tyle, że spokojnie wystarczy na osobny wpis.
Niedługo.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Mikser Kulinarny

Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów

Durszlak

Durszlak.pl